torsdag 31 mars 2011

Min lilla älskling

Igår så hade jag min lilla älskling Farrago!!!!! <3<3 
Eller asså han e ju inte så liten men han är fortfarande min älskling..! :)

Han är bara så härlig! ;) När man rider kort trav och sitter ner så kan man bara sitta och man följer med hur bra som helst. Och i galoppen är det samma sak! Man kan bara sitta och följa med. Men om man måste hitta nackdelar så.... Han är väldigt lätt att ställa.... Det kan ju vara både positivt och negativt. Han typ ställer sig själv i höger sida så han går liksom och tittar åt höger hela tiden. Så det var negativt. Men det positiva med det då.! Det är hur j*vla lätt som helst att göra skänkelvikningar!

Det var rätt roligt för min ridlärare hoppade upp på en av hästarna. Helt utan hjälm och så.... Men shit the same! ;) Hon hoppade upp på Fantasy ( 1.70 i mankhöjd )Och ta mig inte bokstavligt när jag säger hoppade upp på. Hon satt upp på Fantasy! ;) Men iallafall. Fantasy är väldigt svår att rida. Man har liksom 270 kg häst i handen. Så min ridlärare hoppade upp och visade hur hon som red Fantasy skulle bromsa henne.

Men nu ska jag int skriva så mycket mera....

Hämta moa.bmp (27,2 kB)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar