måndag 6 juni 2011

OBESKRIVLIGT!




















VILKEN DAG!

LB (förklass):
Fin, taggad ponny. En fin dubbelnolla blev resultatet men för långsam tid i omhoppningen så ingen placering.
0-0 (Precis utanför placering)

LB+5 (Sveland cup Zon- Final)
Jag var faktiskt ganska nervös inför denna klassen. (Är nästan aldrig det) Mazzetti kände det på framridningen och började spänna sig... Men när jag ridit en stund så släppte nervositeten och det märkes direkt på Mazzetti. Klassen var en A1:A och det var 10 hinder i grundomgången. Det åttonde hindret var en bank! Det kommer nästan aldrig på tävling men här gjorde det. Hihi, jag var glad att vi tränade på att hoppa bank på Pillan träningen.

Jag kommer in på banan som första start. Vi gör vårat allra bästa och vi går felfritt! Nu var det att snabbt rida ner till banan igen för att träna in omh. banan. När alla hade ridit så var det 6 stycken till omhoppning. 3 går vidare till finalen i Dagstorp. Eftersom jag startade först så var det bara att svänga så snävt och rida så fort som möjligt. Jag går felfritt och det blir en NERVÖS väntan för att se om min tid var tillräckligt snabb.

När det var 2 ekipage kvar hade jag fortfarande snabbast tid. =) Det betyder att jag gick vidare till FINALEN i Sveland Cup 2011 i Dagstorp i Sommar!

Ingen av ekipagen som var kvar hade snabbare tid så det slutade med att jag vann alltihopa! Helt sjuk känsla, galet!

0-0   1:a - vidare till dagstorp i sommar :D

Moa var med hela dagen och det var hon som tog alla bilder! Tack Moa, och hoppas att du mår bättre nu. :)

Jag såg att jag hade vunnit tävlingen hos ponyryttarna. :) Ett fint pannband vann jag. =) Till Davis kanske... :)

Idag blir det Pillan träning med Davis, första hoppträningen med honom. =) Det ska bli kul!

/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar